Please enter your e-mail address. We will send your password immediately.

. . ادیان یکی بودند موضوع انسان بود و مقصد خدا و دین راه رسیدن إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّـهِ الْإِسْلامُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِآياتِ اللَّـهِ فَإِنَّ اللَّـهَ سَرِيعُ الْحِسابِ دین (پسندیده) نزد خدا (که همه‌ی پیامبران به آن مأمور بودند)، تسلیم شدن (در برابر حق) است؛ (نه آنچه بعضی علمای اهل کتاب می‌گویند،) و (بعضی از علمای)اهل کتاب، تنها پس از حاصل شدن علم و آگاهی (از حقیقت) برایشان، به سبب ستم و حسادتی که بِینشان بود، (درباره‌ی دین) دچار اختلاف شدند. هر کس به آیات خدا کفر ورزد، (خداوند به‌حسابش خواهد رسید؛ زیرا) خداوند، (اعمال بندگان را) به‌سرعت محاسبه می‌کند. آل عمران - ۱۹ کلمه‌ی اسلام اینجا به معنای تسلیم در برابر حق است نه اسلام اصطلاحی نه این چیزی که برایمان ساختند و ما بی دقت باورش کردیم همین چیزی که ما را از انسان ها دور کرده است حتی انسان هایی که خداوند را قبول دارند! حرف ها را توی پادکست گفتم. یا لطیف سید حسن آقامیری
متن سخنرانی امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین بیروت: برای انسان گرد آمده‌ایم، انسانی که ادیان برای او آمده‌اند، ادیانی که یکی بوده‌اند و هرکدام ظهور دیگری را بشارت می‌داده است و یکدیگر را تصدیق می‌کرده‌اند. خداوند، به‌واسطۀ این ادیان، مردم را از تاریکی‌ها به سوی نور بیرون کشید و آنان را از اختلافاتِ ویرانگر نجات داد و پیمودن راه صلح و مسالمت آموخت. ادیان یکی بودند، زیرا در خدمتِ هدفی واحد بودند: دعوت به سوی خدا و خدمتِ انسان. و این دو نمودهای حقیقتی یگانه‌اند. و آن گاه که ادیان در پی خدمت به خویشتن برآمدند، میانشان اختلاف بروز کرد. توجه هر دینی به خود آن‌قدر شد که تقریباً به فراموشی هدفِ اصلی انجامید. اختلافات شدت گرفت و رنج‌های انسان فزونی یافت. ادیان یکی بودند و هدفی مشترک را پی می‌گرفتند: جنگیدن در برابر خدایان زمینی و طاغوت‌ها و یاری مستضعفان و رنج‌دیدگان. و این دو نیز نمودهای حقیقتی یگانه‌اند. و چون ادیان پیروز شدند و همراه با آن‌ها مستضعفان نیز پیروز شدند، طاغوت‌ها چهره عوض کردند و برای دستیابی به غنایم پیشی گرفتند و در پی حکم راندن به نام ادیان برآمدند و سلاح دین را به دست گرفتند، و این‌گونه بود که رنج و محنت مظلومان مضاعف گشت و ادیان دچار مصیبت و اختلاف شدند. هیچ نزاعی نیست مگر برای منافع سودجویان... # دینی که اومده بود بت ها رو از زندگی ما بیرون کنه متاسفانه با کج فهمی های ما بت های متحرکی درست کرده که تو زندگی ما راه میرند... یا لطیف سید حسن آقامیری
“بچه های پایین” اینجا یه چیزایی از قدیم مونده! ثروت و قدرت حریف مرام و مسلک یه سریاشون نشده اینجا هنوز نون و نمک تو چشم بعضی هاشون حرمت داره. آدم ها بی منت به هم خدمت میکنند و تعصب رفقاشون رو میکشند. نه اینکه همه چیز گل و بلبل باشه،نه آفتِ دنیا طلبی اینجا هم دل یه عده رو برده محله چوب بی فکری دولتی ها رو هم خورده لاتای قانون بلد! هم به مرام پهلونی زخم زدند اما یه عطری از نفس قدیمی ها تو کوچه پس کوچه هاش مونده که دلت تنگ میشه برای محله هاش میگی بی خیال رستوران های آنچنانیِ بالا جونم به نفس صاحب دخل که مثل مرشد زورخونه چشم پاکه و با معرفت اینجا زنگ زورخونه تو رستورانهاش آویزونه! اینجا هنوز به چادر نماز مادرشون قسم میخورند اینجا اسمش پایین شهره رسمش اما تو قله های انسانیت بالا نشسته... یا لطیف سید حسن آقامیری ممنون از آقا محسن عراقی که مرام گذاشت امروز برای من و از این آقا سید محسن بنی طبا که چقدر خوب حرف میزنه @mohsenaraghiofficial 🙏🌸❤️
. . هر تعریفی از دین که به انسان سازی واقعی ختم نشه نمیتونه درست باشه دین خیالی یعنی تهی کردن دین از کارکرد انسان سازی و تن کردن پوستین وارونه اگه قیامت رو درست بفهمیم خود به خود در تمام تصمیمات ما تاثیر میذاره مقصد هست که تکلیف باید ها و نباید ها رو معلوم میکنه یا لطیف سید حسن آقامیری پ.ن: جناب آقای علوی وزیر اطلاعات دیدم در مصاحبه‌ای گفته اید که ساخت بمب اتم حرام است اما اگر گربه را در گوشه‌ای گرفتار کنند ممکن است هر کاری انجام دهد! آقای وزیر جناب مسلم بن عقیل سلام الله علیه در کوفه گرفتار توطئه‌ شد و تحت تعقیب بود خیانت کوفه و خباثت ابن زیاد بر کسی پوشیده نیست مسلم بن عقیل سلام الله علیه انسان آگاهی بود میدانست که اگر ابن زیاد در کوفه پا محکم کند قطعا خون ابا عبدالله الحسین علیه السلام را خواهد ریخت علی ای حال مسلم (ع)برای حفظ جان امام حسین علیه السلام حاضر نشد پا روی مبانی اخلاقی دین گذاشته و ابن زیاد را ترور کند تمام تلاش علمای شیعه از اول تا آخر برکت یک روز حکومت اباعبدالله الحسین علیه السلام را ندارد مواظب باشید برای تهدید آمریکا و تعجیل در بازگشت دولت آمریکا به برجام حرفی نزنید که باعث وهن دین اسلام و تشیع باشد...
. من به صداقت قرآن در دعوت به تفکر ایمان دارم، دعوتی واقعی با پذیرش همه‌ی لوازمش. به این آیه توجه کنید؛ فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نادى‏ وَ هُوَ مَكْظُومٌ پس به حکم کردنِ پروردگارت صبر کن و مانند آن کسی که (مدتی) در شکم ماهی بود، نباش؛ در آن زمان که (خدا را برای نفرین قومش) ندا داد؛ در حالی که به‌شدت (از آنان) خشمگین بود.(قلم - ۴۸) قرآن به پیامبر اکرم سلام الله علیه عرض میکند که مثل جناب یونس سلام الله علیه نباش!؟ در داستان جناب موسی سلام الله علیه میخوانیم؛ بعد از درگیرى جناب موسى (علیه السلام) با یکى از فرعونیان که او با یکى از بنى اسرائیل به نزاع و زد و خورد مشغول بود حضرت با کوبیدن ضربه مهلکى بر دشمنش او را کشت!،(قصص۱۶) بعد جناب موسی (ع)به درگاه خداوند جل جلاله عرضه کرد: پروردگارا! من به خویشتن ستم کردم; مرا بیامرز، خداوند او را آمرزید، که او آمرزنده مهربان است»: (قَالَ رَبِّ اِنِّى ظَلَمْتُ نَفْسِى فَاغْفِرلِى فَغَفَرَ لَهُ اِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ). شاید اگر امروز بود به خاطر سوء سابقه ایشان نمیتوانست مسئولیت اجتماعی داشته باشد!؟ در آیه قبل از آن آمده است، که جناب موسى (ع)بعد از کشته شدن آن مرد فرعونى گفت: (هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ). حتی بعد از این ماجرا هنگامى که جناب موسى (ع) به نبوّت رسید و در مقابل فرعون آمد و او را به سوى خدا دعوت کرد فرعون در مقام سرزنش او گفت: «و سرانجام، آن کارت را (که نمى بایست انجام دهى) انجام دادى (و یک نفر از ما را کشتى)، و تو از ناسپاسان بودى! (موسى) گفت: من آن کار را انجام دادم در حالى که از بى خبران بودم»(شعرا۲۰) قالَ فَعَلْتُها إِذاً وَ أَنَا مِنَ الضَّالِّينَ اگر این وقایع را حمل بر ترک اولی از سوی کسی که قرار بود پیامبر بشود هم بکنیم باز جای اما و اگر باقی می ماند که ای کاش بر خویش مسلط بودی و باعث قتل آن مرد نمی شدی. در حدیثی منسوب به حضرت رضا علیه السلام آمده؛ حضرت موسی وقتی برای مناجات آمد خدای متعال حضرت موسی را توبیخ کرد. گفت: بنده ی من آن قدر تو را صدا زد چرا جوابش را ندادی؟ «يا موسى، لم تغث فرعون لأنّك لم تخلقه، و لو استغاث بي لأغثت جوابش را ندادی چون خلقش نکرده بودی (محدث عاملى- زين العابدين كاظمى خلخالى/ الجواهر السنية-كليات حديث قدسى/ ص: 131). کتاب علل الشرایع۳۱ و عیون اخبار الرضا۲۳۲_۲۳۳ و بحارالانوار ۱۳/۱۳۱ داستان حضرت موسی علیه السلام و کسی از اولیای خدا که قرار بود ملازمش باشد و سکوت و صبر داشته باشد بماند برای بعد... یا لطیف سید حسن آقامیری
. . آقای جانشین فرمانده نیروی انتظامی فرمودند: "اگر کسی قمه کشید؛ باید دستش را بشکنید!" باید نیم‌تنه‌ش افتاده باشه، تا ایشون ببینند! میدونی چرا همیشه تو این‌جور مسائل، حرف‌های ما با رفتار بعضی مسئولین در تضاده؟ چون ما میگیم هدف اصلاح آدم‌هاست و راه اصلاح انسان از گذشت میگذره؛ همچنان که خداوند برای هدایت انسان ستارالعیوبه، عفو داره، صفح داره و... اما بعضی‌ها دنبال رو کم کنی هستند. دنبال شکوندن شاخ دیگرانند و به نتیجه‌اش فکر نمیکنند! دقت نمیکنند که آتیش رو با آتیش خاموش نمیکنند! و... حرف آخر اینکه: اگه قراره به روش‌های من درآوردی خودمون پیش بریم، دست از سر دین و اسلام و قرآن برداریم و اینقدر خودمون رو سینه‌چاک اونها نشون ندیم. خداوند به حضرت موسی(علیه السلام)وحی کرد:" وقتی به دیدن فرعون میری با نرمی با اون سخن بگو و امید داشته‌باش پند‌پذیر باشه و از خاشعان بشه!" کسی که از هدایت دیگران ناامید میشه، سرباز شیطانه! نه فرمانبردارِ دستورات الهی... یا لطیف سید حسن آقامیری
. . این روایت رو با قلبتون بخونید، آخرین لحظات عمر شریف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ؛ به گفته اسماء بنت عمیس در لحظات پایان عمر شریف خود دستان خود را به آسمان بلند کرده، می گوید: «اللّهُمَّ اِنّی اسألُکَ بِمُحَمَّدٍ المصطفی و شُوقه إلیَّ و بَبْعلی عَلیٍ المُرتَضی و حُزْنه عَلَیَّ، وَ بِالحَسَنِ المُجتَبی و بکائِه عَلَیَّ وَ بِالحُسَیْنِ الشَّهیدِ و کآبَتهِ عَلَیَّ و بَناتی الفاطِمیّات تحسّرهُنَّ عَلَیَّ، انَّکَ تَرحَمُ وَ تَغْفِرُ لِلعُصاةِ مِن اُمَّةِ مُحمّدٍ و تَدْخُلُهُم الجَنَّةَ، اِنَّکَ اَکْرَمُ المَسئولینَ وَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ؛» «خداوندا، تو را می خوانم به حق محمد مصطفی که اشتیاق دیدار او را دارم، و به حقّ شوهرم علی و اندوهی که بر من داد، و به حق حسن مجتبی و اشکی که بر من می ریزد، و به حق حسین شهید و افسردگی اش نسبت به من و به حق دختران فاطمی ام و حسرتی که بر من می خورند که گناهکاران امّت محمد را بیامرزی و در بهشت داخل کنی، همانا تو بهترین درخواست کنندگان و مهربان ترن مهربانان هستی»... ما فقط میتونیم آمین بگیم جایی برای حرف زدن نمیمونه باید فکر کنیم چرا از این تفکر دور هستیم و آرزوی جهنم رفتن دیگران رو داریم. یا لطیف سید حسن آقامیری